Amb “Mirall d'emocions” volem contribuir a l'assoliment d'unes capacitats concretes establertes en el currículum del primer cicle d'educació infantil:
Amb “Mirall d'emocions” volem contribuir a l'assoliment d'unes capacitats concretes establertes en el currículum del primer cicle d'educació infantil:
- Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva d'ell mateix i dels altres.
- Progressar en la comunicació i l'expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.
- Observar i explorar l'entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte, i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
- Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.
- Comportar-se d'acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.
Amb aquest projecte ens proposem els objectius de cicle següents:
- Identificar-se com a persona, assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al seu moment maduratiu, i esforçar-se per manifestar i expressar les pròpies emocions.
- Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l'adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en el grup.
- Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a través del moviment, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral.
A continuació us mostrem els continguts de cicle que ho faran possible:
Àrea: Descoberta d'un mateix i dels altres:
- Manifestació i expressió de les pròpies emocions i sentiments, utilitzant el llenguatge com a mitjà d'expressió i comunicació.
- Iniciativa per dur a terme activitats i jocs, resolent les dificultats que es puguin presentar mitjançant la pròpia actuació o demanant als altres l'ajuda necessària i acceptant petites frustracions.
- Disposició per establir relacions afectives positives amb les persones adultes i els infants amb qui comparteix situacions i activitats quotidianament.
Àrea: Descoberta de l'entorn:
- Comprensió i apreciació progressiva de l'entorn immediat, iniciant-se en el coneixement i l'adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en els diferents grups socials en què participa.
- Observació i exploració de l'entorn físic i social, planificant i ordenant la pròpia acció, constatant-ne els efectes i establint relacions entre la pròpia actuació i les conseqüències que se'n deriven.
Àrea: Comunicació i llenguatge:
- Iniciació en la descoberta i l'ús del llenguatge corporal, verbal, musical i plàstic.
- Iniciació en l'ús de diferents formes de comunicació, esforçant-se per fer-se entendre i escoltant els altres.
I seguidament us presentem els objectius que formen part de la nostre PPC:
Àrea: Descoberta d'un mateix i de l'altre:
- Iniciar-se en el reconeixement de les emocions primàries pròpies i dels altres.
- Establir relacions positives amb les persones adultes i els infants del seu entorn.
Àrea: Descoberta de l'entorn:
- Adquirir comportaments que facilitin la integració en els grups socials del seu entorn.
Àrea: Comunicació i llenguatge
- Expressar les emocions primàries pròpies mitjançant els diferents llenguatges.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada