Metodologia.
La metodologia del nostre projecte parteix dels coneixements i experiències prèvies dels nens i nenes, és a dir, de l’aprenentatge significatiu, que serà la base metodològica d’aquesta unitat didàctica. David P. Ausubel (1918) és el creador de la teoria de l’aprenentatge significatiu, que es fonamenta en la incorporació de nous continguts de manera significativa a l’estructura cognitiva de l’alumne, relacionant-los amb els que ja posseeix. I perquè aquest procés s'esdevingui és necessari que l'alumne estigui interessat a aprendre. Serà fonamental compartir experiències a través de les diferents activitats i relacionar-les entre elles. Es tindrà present, dins de les possibilitats pràctiques, d'adequar les dinàmiques de les activitats a les situacions i realitats pròpies de cada infant.
La base d'aquest projecte és l’aprenentatge globalitzador, concepte que va sorgir de les idees de Ovidi Decroly (1871-1932), que creia que la percepció que té un infant del món real és globalitzada i no fragmentada. Decroly va crear els centre d’interès basant-se en l’ensenyament individualitzat, la motivació i la globalització, en els quals es treballen les necessitats de l’infant tan físiques com psíquiques, a través del joc.
En aquesta Unitat Didàctica els continguts estan organitzats sobre la base del treball de les emocions primàries bàsiques a través del joc realitzat mitjançant les activitats, tenint en compte les necessitats i els interessos naturals dels nens i les nenes. Alhora, tindrà en compte les diferents àrees d’experiència per a la realització de les diferents activitats.
Les propostes metodològiques amb què durem a terme les activitats de la unitat didàctica Mirall d'Emocions són:


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada