Seqüència didàctica i proposta d'activitats.
A continuació adjuntem la taula de la seqüència didàctica de la unitat de programació:
"Mirall d'emocions".
Descripció breu de les activitats:
Activitats permanents a l'aula:
- El racó de les emocions: Racó permanent a l’aula durant tot el trimestre. Serà un racó que estarà ubicat a la zona del mirall, on hi hauran imatges d’infants amb cares que expressen diferents emocions. Serà un espai on podran anar els infants animats per l’educadora, quan estiguin tristos, contents o nerviosos i necessitin relaxar-se, i d’aquesta manera poder observar la seva expressió facial i corporal.
- El racó de deixar anar la ràbia: Racó permanent a l'aula durant tot el trimestre. Serà un racó preparat amb coixins i sacs tous, destinat a la descarrega de l'enuig i la ràbia. Aquest racó es podrà utilitzar quan l’educadora detecti que algun infant està patint un fort enuig i necessiti descarregar-ho de forma acceptable. Serà l’alternativa al primer impuls que tenen els infants de pegar o mossegar al company quan se senten enfadats, de manera que no es negui el sentiment però sí es limiti en la seva forma d’expressió. D’aquesta manera l’infant no sentirà que aquest sentiment és dolent i que l’ha d’amagar.
- El Bernat i les seves cares: Aquesta activitat es realitzarà diàriament, després del bon dia. Serà una activitat destinada a la identificació de les emocions bàsiques, fomentar el diàleg i la imitació gestual de la cara.
Activitats programades:
- Què són les emocions?: Activitat en rotllana d’introducció a les emocions. Què són? Quantes en coneixem? Què sentim al nostre cos? Moment del dia: durant la primera meitat del matí.
- El conte De quin color són els petons: Activitat dexplicació del conte dels petons, per introduir vocabulari i promoure l'expressió oral de les emocions. Moment del dia considerat més propici: a mig matí o a la tarda.
- Presentació del racó de les emocions: Presentació del racó de les emocions ubicat a la zona del mirall a la classe. Presentació als infants de tot el que trobaran al racó de les emocions i del que poden fer en aquest racó mitjançant el joc. En qualsevol moment del dia.
- Els colors de les emocions: Activitat plàstica que ens serveix per introduir l'explicació prèvia de com alguns colors s'identifiquen amb les emocions. Moment del dia: a mig matí o a la tarda.
- Titelles: Representació teatral amb titelles que experimentaran diferents emocions i les explicaran als nens i nenes. Moment del dia: a mig matí o a la tarda.
- Presentació del racó de deixar anar la ràbia: Activitat de presentació del racó de deixar anar la ira. Al matí o a la tarda.
- Roda de massatge (part 1): Activitat de desenvolupament on a través de la música (Cançó del massatge de Dàmaris Gelabert) com a guia i el nostre cos (receptor i emissor de massatge) els infants podran gaudir de les emocions provocades i l'afectivitat que es transmet a través del contacte corporal i el ritme musical. Una activitat d'aprenentatge de relaxació com a mètode d’alliberació d’emocions i afavoridor de vincles afectius. L’activitat es realitzarà en dues parts i es faran les dues parts en la mateixa setmana. Moment del dia: a la tarda
- Roda de massatge (part 2).
- Conte El monstre de colors: Activitat d'expressió oral. Expliquem el conte “el monstre de colors” i recordem vocabulari de les emocions. Moment del dia considerat més propici: a mig matí o a la tarda.
- De quin color et sents avui?: Activitat d’estimulació a l’expressió de les emocions pròpies, identificant cada emoció amb un color. Moment del dia: durant la primera meitat del matí.
- Art i emocions: Activitat d’expressió d’emocions a través d’obres d’art i el dibuix lliure. Moment del dia: a mig matí o a la tarda.
- Dau de les emocions: Joc per a treballar les emocions. Cada cara del dau té el dibuix d'una emoció, tirarem el dau i parlarem de la cara que ha sortit relacionant-la en situacions a l'aula. Els infants poden expressar-la amb mímica. Moment del dia: a mig matí o a la tarda.
- El monstre que es menja les pors: Activitat per a treballar la por a través del dibuix i la metàfora de "El monstre menja-pors". Moment del dia: a mig matí o a la tarda.
- El meu cos també té emocions: Activitat d'experimentació sensorial, per a treballar l’expressió de les emocions de manera física, facilitant la proximitat entre els infants. Moment del dia: a mig matí o a la tarda.
- El mural emotiu: Activitat de síntesi on facilitarem l'expressió de totes les emocions apreses amb pintura de dits, imatges i diversos colors sobre un gran paper amb el què decorarem l'aula. Moment del dia: a mig matí o a la tarda.
- Dansa de les emocions: Activitat de síntesis on, mitjançant una dansa, expressarem totes les emocions apreses fent cares, gestos, petons i abraçades al ritme de la música : El carnaval dels animals de Saint-Saëns (http://www.youtube.com/watch?v=j6BjgInH8wQ)
Materials
Els materials que necessitarem per dur a terme totes aquestes activitats són els següents:
Temporització
Podeu veure el calendari de temporització de totes les activitat si feu click a: Temporització de les activitats.
Agrupament de l'alumnat
L'agrupament de l'alumnat a l'hora de realitzar les activitats podrà ser en gran grup, en petit grup o de manera individual (adjuntem una classificació de les activitats segons el tipus d'agrupament que es produceix). En totes les activitats es tindrà en compte que l'agrupació es faci en edats mixtes.



Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada