Mirall d’emocions és una unitat didàctica que hem creat a partir de la necessitat de treballar el coneixement i la gestió de les emocions d'una manera més concreta i profunda. És important i imprescindible treballar de manera transversal durant el dia a dia aquest ampli tema que són les emocions, però ens adonem que amb això no és suficient. D'aquí sorgeix la necessitat d'incorporar el treball de les emocions dins de la programació d'aula.
Com arribem a aquesta conclusió?
Ens vam adonar d’aquesta necessitat després de posar en comú el contingut de les entrevistes que cada component del grup va realitzar durant la visita a una escola bressol de la seva ciutat. Vam arribar a la conclusió que no s’estava realitzant cap tipus de treball específic pel que fa a les emocions a cap de les escoles bressol visitades. Els equips educatius consideraven molt important treballar les emocions d'una manera transversal al llarg del curs, però en canvi, no contemplaven el seu treball dins de la programació d’aula.
Nosaltres creiem que treballar les emocions de manera transversal durant el dia a dia de les rutines és molt important i imprescindible, però no suficient. Per tant, el nostre objectiu és treballar amb els infants la identificació i l'expressió de les emocions primàries a través de les activitats contemplades a la unitat didàctica “Mirall d'emocions”, sempre de manera lúdica i fomentant l'expressió corporal, verbal, plàstica i musical.
Què farem per satisfer aquesta necessitat?
Realitzarem una unitat de programació que contempli activitats concretes destinades al treball de l'expressió de les emocions, el treball que ens plantegem per aquest trimestre en relació a les emocions va encaminat a que els infants comencin a identificar, a gestionar i a conviure amb les emocions més primàries com l'alegria, la tristesa, la ràbia i la por, a partir d’activitats d’expressió verbal, com la narració de contes, l'expressió corporal i musical a través d'activitats com els massatges, les danses i audicions, i l'expressió plàstica o artística amb la realització de murals.
La programació del treball de les emocions s'ha de dur a terme al llarg del curs en les activitats de la vida diària, en l'acollida, el comiat, els hàbits, el dia a dia a l'escola bressol, però a més a més s'ha de dedicar un temps determinat al treball de les emocions de manera concreta amb activitats setmanals, que serviran per aprofundir en el coneixement i identificació de les diferents emocions primàries.
Per a aconseguir-ho treballarem la unitat didàctica "Mirall d'emocions" durant el segon trimestre del curs escolar, amb un grup d'infants de 2 a 3 anys: la classe dels "Kiwis".


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada