L'atenció a la diversitat i a les NEE.
Durant aquesta unitat didàctica també estarem pendents d'aquelles diferències marcades de ritme evolutiu d'algun infant que ens pugui fer sospitar d'algun tipus de problemàtica, per procedir en aquest cas a demanar ajuda als especialistes i arribar a la detecció precoç que comportarà una adequada atenció primerenca i adaptació curricular si fos necessària.
En el cas que tinguem algun infant amb NEE classificades tal i com s'assenyala a la LOE derivades d'alguna discapacitat o trastorn greu de conducta; o d'algun cas d'alta capacitat intel·lectual o algun infant que per diferents motius s'ha incorporat tard al sistema educatiu, s'hauria de realitzar un Pla Individualitzat.
Aquesta planificació educativa personalitzada l'elaboraria l'equip docent juntament amb una valoració psicopedagògica de l'EAP.
El nostre punt de partida davant la diversitat dins de l'aula té com a referent per a l'acció la integració de l'infant amb NEE com un membre més dins del seu grup. Això vol dir que considerem com a primera opció el desenvolupament igual de l'activitat per a tots els infants,
L'adaptació estarà basada en una major atenció individualitzada, però sempre dins de la mateixa dinàmica de l'activitat i en relació amb els altres infants.
D'altra banda, tenir infants amb NEE a l'aula implica una relació més fluïda i intensa amb els seus familiars i l'equip psicopedagògic que l'atengui.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada